Každý klient je možná jiný, ale postup projektu se moc nemění. Připravili jsme pro Vás malého průvodce našimi službami. Snad Vám pomůže zorientovat se v tom, jak se povoluje a staví dům.
Naší kancelář Mjölk architekti jsme založili před dvanácti roky. V současné době máme za sebou zhruba 320 projektů v různých fázích rozpracovanosti, rozličných měřítek i zaměření. Kancelář je složena ze dvou partnerů - Jana Macha a Jana Vondráka, kterým s projekty pomáhá nadaný team architektů, stavebních inženýrů a projektový manažer.
Kancelář funguje na velmi úzké spolupráci všech lidí, kteří v ní pracují. Projekty vymýšlíme dohromady a velmi si zakládáme na tom, abychom brali jenom práci, která nás zajímá. Postavit dům zabere od první schůzky nějaký čas a my si musíme být jistí, že nás projekt i spolupráce s klientem nepřestane bavit. Každý započatý projekt pro nás znamená budoucí referenci.
Prvotní schůzka s klienty na parcele je ideálním začátkem. Než se poprvé sejdeme, můžeme si vyměnit pár informací, které se nám budou hodit před začátkem projektování. Důležitou informací je Váš stavební program (to je obecná náplň domu, jak se ho chystáte používat, kolik chcete pokojů, atd.…) a přibližný rozpočet který jste si na stavbu domu, jeho interiér a úpravu zahrady vyčlenili. Rozpočet pro nás není klíčovým parametrem, ale při výběru klienta patří k důležitým podnětům. Bohužel neplatí přímá úměrnost mezi velikostí rozpočtu a pracností projektu a tak jsme dospěli do situace, kdy musíme některé menší projekty odmítat, protože nás zkrátka neuživí.
Pokud si padneme do oka a domluvíme se na spolupráci, čeká nás několik měsíců spolupráce. Tři roky jsou průměrná doba od prvního kontaktu po ťukání skleničkami v novém domě. Neznamená to, že to nemůže trvat kratší dobu, ale zároveň to neznamená, by to nemohlo trvat i déle (rozhodujícím faktorem jsou v tomto případě úředníci, komplikovanost parcely a náročnost výstavby Vašeho nového domu).
Na cestě k Vašemu novému domu musíme překonat následující fáze projektu: